maandag 23 april 2012

Yolanthe Sneijder-Cabau vindt acteren in Van God Los ‘best eng’


Yolanthe Sneijder-Cabau vindt acteren in Van God Los ‘best eng’.


In een nieuwe aflevering van BNN-serie Van God Los draagt Yolanthe Sneijder-Cabau één van de hoofdrollen. Ze kruipt in de huid van Mathilde, een jonge vrouw die op het kantoor waar ze werkt iets moois krijgt met een oudere collega. Deze man, Freek (Martin Schwab) weet niet wat hem overkomt en is helemaal in de wolken. Hun relatie komt echter steeds meer onder druk te staan vanaf het moment dat Freek, vanwege hun romance, naar een andere afdeling wordt overgeplaatst.

Voor Yolanthe Cabau van Kasbergen is het een tijd geleden dat ze acteerde in een Nederlandse productie. Ze vindt Van God Los ‘best eng’.

Aan het AD vertelt Yolanthe Sneijder-Cabau: “Die verhalen zijn allemaal zo beklemmend. Bij iets wat door een scenarioschrijver is verzonnen, kun je jezelf nog troosten met de gedachte dat het in werkelijkheid zo’n vaart niet zal lopen. Maar in dit geval is er geen ontsnappen aan. In deze serie zie je waartoe mensen in hun diepste wanhoop in staat zijn. Dat is best eng. En omdat de verhalen telkens zowel vanuit het perspectief van daders en slachtoffers worden verteld, besef je des te meer hoe kwetsbaar we allemaal zijn.”

De lijst met acteurs die in Van God Los spelen wordt langer en langer. Yolanthe Cabau van Kasbergen is te zien in één van de afleveringen van de BNN-serie die is geïnspireerd op waargebeurde misdaden. Eerder maakte BNN al bekend dat er in het nieuwe seizoen van Van God Los rollen zijn weggelegd voor Johnny de Mol, Chris Zegers, Kim Feenstra, Ruben van der Meer, Huub Smit, Robert de Hoog, Teun Kuilboer en Kempi. Van God Los is vanaf 1 april 2012 iedere zondag om 20.20 uur te zien bij BNN op 3.

Yolanthe Sneijder-Cabau: ‘Acteren is altijd mijn eerste passie geweest. Nu ik al een paar jaar in het buitenland woon is het alleen lastig om het acteren met mijn privéleven te combineren. Ik las het script van Van God Los en was gelijk enorm enthousiast. Daarnaast vind ik het belangrijk en heel leuk om werkzaam te blijven in mijn eigen land. Ik kijk er heel erg naar uit en heb er ontzettend veel zin!'

De dramaserie Van God Los vertelt verhalen over criminaliteit binnen de leefwereld van jonge mensen, vanuit het perspectief van de dader en het slachtoffer. De kijker wordt geconfronteerd met misdaden die zijn geïnspireerd op waargebeurde verhalen. Iedere aflevering is een losstaand verhaal met een andere cast en andere makers. De eerste aflevering van het eerste seizoen van Van God Los werd genomineerd voor een Gouden Kalf.

Yolanthe Cabau van Kasbergen heeft er geen problemen mee als ze voor een film haar kleding moet uittrekken voor een naaktscène. 'Als het verhaal goed is en de regisseur en ik hebben er vertrouwen in dan maakt het me niets uit om naakt te gaan', aldus de actrice.

'Ik ben wie ik ben, en als ik in mijn onderbroek en bh moet staan, omdat dat in de film het mooiste is, dan doe ik dat', vertelt ze aan persbureau Novum. Zondag was Yolanthe Sneijder-Cabau te zien in de serie Van God Los. Ze houdt haar kleren aan en gaat niet bloot, maar komt wel een keer in een negligé van de trap. 'Dan denk ik wel: ben ik wel slank genoeg, zie je geen cellulitis, want je blijft een vrouw'.

De 27-jarige Yolanthe Cabau van Kasbergen timmert flink aan de weg, want ze is ook bezig met opnames van haar eerste Hollywoodfilm. Hierin zal ze te zien zijn met Mark Wahlberg en Dwayne Johnson. De vrouw van topvoetballer Wesley Sneijder werd op de set al gespot in een aantal niemendalletjes. De actrice zet dan een knop om. 'Dan denk ik: ik ben nu dat karakter en dit hoort bij haar'.

In Van God los worden waargebeurde misdrijven gedramatiseerd verfilmd. Vorig seizoen waren al al veel bekende gezichten te zien in Van God los en ook dit jaar is dat weer het geval.

Naast Yolanthe Sneijder-Cabau zijn dat Johnny de Mol, Lottie Hellingman, Chris Zegers, Kim Feenstra, Ruben van der Meer, Robert de Hoog, Teun Kuilboer en Kempi.

Yolanthe Cabau van Kasbergen is binnenkort niet alleen te zien in de Amerikaans film Pain & Gain. De vrouw van Wesley Sneijder was zondag al te bewonderen in de BNN serie ‘Van God Los’ op Nederland 3.

Yolanthe Sneijder-Cabau kwam over uit Milaan om een kantoormeisje te spelen in Van God Los.

Acteren noemt ze haar grote passie. Tegen het aanbod om een grote gastrol te spelen in de BNN-serie Van God Los kon Yolanthe Cabau van Kasbergen (27) dan ook geen nee zeggen.

Wesley Sneijder
Ze woont met echtgenoot en topvoetballer Wesley Sneijder in Milaan. Dat Yolanthe Sneijder-Cabau ervoor naar Nederland moest vliegen, was een beetje lastig. Maar met wat ‘passen, knippen en meten’ is het gelukt, vertelde ze opgelucht in Shownieuws. Wesley las het scenario ook en vond het meteen ‘gaaf en heel spannend’. Zijn sexy vrouw was eerder als actrice te zien in onder meer Onderweg Naar Morgen en Voetbalvrouwen.

Van God Los
In deze aflevering van Van God Los vertolkt Yolanthe Cabau van Kasbergen een vrijwel doof kantoormeisje, Mathilde. Deze krijgt iets moois met haar oudere collega Freek (Martin Schwab, bekend uit Baantjer). Het is allemaal rozengeur en maneschijn, totdat de leiding hem overplaatst naar een andere afdeling... Saillant detail: Yolanthe Sneijder-Cabau droeg bij de opnamen oordopjes om zich beter in te leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten